Update i.v.m. coronavirus

samen sterk

Beste heer, mevrouw,

Hieronder enkele veel gestelde vragen, waarop wij graag een antwoord geven;

BLIJFT SOLVIO OPERATIONEEL?
JA! Wij zijn volledig uitgerust om al onze taken vanop afstand te kunnen uitvoeren en 100% operationeel. Dit geldt zowel voor onze syndicusdiensten, de verzekeringen als de technische dienst. Wij werken momenteel wel achter gesloten of uitzonderlijk enkel op afspraak.

HOE KAN IK JULLIE KANTOOR BEREIKEN?
Bedankt om alle communicatie zoveel mogelijk via ons digitaal portaal ‘Syndicusonline’ (VME), per e-mail  of via het contactformulier op onze website te laten verlopen. Voor onze VME klanten (syndicus) gebruiken we dit platform nu intensief om zoveel mogelijk informatie te delen.
Voor (enkel) erg dringende oproepen vragen wij om ons per telefoon te contacteren.
Zo krijgen we je bericht vlotter bij de juiste collega.

WORDEN SCHADEGEVALLEN BIJ DE VERZEKERING NOG AFGEHANDELD?
JA! Onze schade -en productiedienst is volledig bemand, dus aangiftes van schades en opvolging van bestaande dossiers lopen gewoon door. Wij hebben evenwel al van diverse maatschappijen en experten vernomen dat niet alle geplande expertises nog doorgaan en soms uitgesteld worden, behalve in hoogdringende en essentiële gevallen.
U kan ook steeds nog nieuwe verzekeringsproducten met ons afsluiten op maat. Wij blijven beschikbaar voor al uw vragen.

WERKT DE TECHNISCHE DIENST EDIFIX NOG VERDER?
JA, maar niet dringende interventies worden opgeschort. Alle aanvragen worden behandeld, en de dossierbeheerder zal met u afspreken of en wanneer de afspraak kan doorgaan. Eventueel wordt de afspraak opgeschreven in het orderboek en ingepland van zodra het mogelijk is.
Er moeten bij een afspraak steeds volgende aanbevelingen opgevolgd worden:

  • Hou steeds 1,5m afstand
  • Geen afspraak in een kleine ruimte waar de 1,5m regel niet of moeilijk toepasbaar is
  • Zorg voor de nodige hand hygiëne voor u en onze technieker
  • Begroetingen gebeuren ook op afstand

De werkbon dient nog steeds getekend te worden, gelieve afstand te houden bij het ondertekenen.
Bij ziekte symptomen (niezen, hoest of koorts) wordt de afspraak niet uitgevoerd.
Verder vestigen wij er uw aandacht op dat, zelfs indien onze technieker de storing niet onmiddellijk opgelost krijgt, omwille van benodigde wisselstukken dewelke wij niet op voorraad hebben of dewelke wij, omwille van deze uitzonderlijke situatie, tijdelijk niet kunnen bekomen bij onze leveranciers, deze interventie steeds aangerekend en betaald zal dienen te worden.

WAT MET AFSPRAKEN?
Alle fysische afspraken zijn voorlopig opgeschort. Afspraken (zoals met de raad van mede-eigendom) kunnen wel nog telefonisch doorgaan of met een conference call.  U kan hierover meer informatie krijgen bij uw dossierbeheerder.

WANNEER BEANTWOORDEN JULLIE MIJN MAIL?
We lezen én beantwoorden ALLE e-mails of meldingen op het platform. Alleen geven we bewust voorrang aan dringende communicaties en interventies. Het kan iets langer dan gebruikelijk duren voor jouw bericht behandeld geraakt, maar antwoord krijg je zeker. We doen er intussen alles aan om hinder en wachttijden te beperken.

GAAT MIJN ALGEMENE VERGADERING (VME) WEL DOOR?
Alle geplande VME-vergaderingen zijn voorlopig opgeschort minstens t.e.m. 03/05/2020. We volgen hierbij strikt de instructies van de Nationale Veiligheidsraad. Van zodra wij de vergadering opnieuw kunnen inplannen, brengen wij alle mede-eigenaars op de hoogte van de nieuwe datum.

WAT MET INTERVENTIES? KOMEN DE LEVERANCIERS NOG WEL?
De meeste dienstverleners hebben alle diensten opgeschort, behalve wat essentieel en dringend is. Een defecte verwarmingsketel, geen warm water, een ernstig lek of een geblokkeerde garagepoort zijn bijvoorbeeld dringend en essentieel. Wij doen het nodige om de leveranciers ter plaatse te krijgen.
Het is evenwel best mogelijk dat de impact van de regeringsmaatregelen een invloed zal hebben op de interventietijden van leveranciers.

MOET IK MIJN VOORSCHOTTEN BLIJVEN BETALEN (VME)?
JA! Teneinde de liquiditeiten en betalingen van de leveranciers (waaronder aardgas, water, elektriciteit, poetsdienst, brandverzekering,…) binnen de VME te verzekeren, zullen wij de gebruikelijke voorschotten blijven opvragen.

ZIJN ER EXTRA VOORZORGSMAATREGELEN DIE IK KAN NEMEN IN MIJN GEBOUW?
I.h.k.v. de preventiemaatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus, kan u(w huurder) in uw gebouw het verschil maken:

  • Was uw handen regelmatig steeds grondig (40 à 60 sec) met water en zeep, ZEKER vóór u uw appartement verlaat en meteen wanneer u terug thuis bent.
  • Social distancing: hou steeds meer dan 1,5 meter afstand. Als dit in de lift niet lukt, wacht je op een andere lift of neem de trap
  • Moet je hoesten? Doe dat in een papieren zakdoekje of in de binnenkant van je elleboog. Gebruik papieren zakdoekjes bij het niezen of snuiten en gooi ze weg in een afsluitbare vuilbak in je appartement .
  • Geef geen handen. Begroet elkaar met een zwaai of met de elleboog/voet.
  • Vermijd zelf nauw contact met zieke personen.
  • Raak je gezicht zo weinig mogelijk aan met je handen.

Je wordt sinds 18.03.2020 verwacht van zoveel mogelijk thuis te blijven. Je mag enkel buitenkomen voor volgende zaken:

  • Een verplaatsing in het kader van je werk, evenwel conform de overheidsvoorschriften en die van de werkgever
  • Naar de winkel gaan
  • Naar de bankautomaat gaan
  • Naar de dokter gaan
  • Hulp bieden aan kwetsbare personen
  • Deze maatregelen gelden minstens t.e.m. 5 april.

Meer informatie kan u nalezen op de website van de overheid https://www.info-coronavirus.be/nl/faqs/.

Alle inspanningen helpen om het welzijn van iedereen te verbeteren! Volg de richtlijnen strikt op!

We wensen iedereen een goede gezondheid toe.

Met vriendelijke groeten,

Solvio

Terug naar ‘Solvio nieuws’