Wonen in mede-eigendom stelt eigenaars voor verschillende kleine en grote uitdagingen. Niet enkel verdienen en vereisen administratieve taken zoals facturen, betalingen en afrekeningen opstellen de aandacht van de mede-eigenaars, ook financiële planning en technisch beheer maken een deel uit van het takenpakket. De Wet op de Mede-eigendom die deze materie regelt, bundelt deze en andere bevoegdheden in 1 persoon: de syndicus.
Sinds 2010 is de wetgeving omtrent de mede-eigendom geprofessionaliseerd met als gevolg dat aspecten zoals boekhouding, financiële planning en beheer, technische en juridische begeleiding en ondersteuning van de mede-eigendom nog belangrijker zijn geworden. In januari 2019 werd de wetgeving in mede-eigendom nog eens aangepast. Meer en meer eigenaars doen daarbij terecht beroep op een professioneel syndicuskantoor, die hen de weg wijst in de wirwar aan regelgeving en waakt over de correcte toepassing ervan.
Solvio maakt het verschil door haar aanpak, kennis en aanbod.
De activiteiten als beheerder, ook syndicus genoemd, werden opgestart in 2009 dankzij de samenwerking tussen Marcel Heylen en Olivier Blockhuys. Een combinatie van de meer dan 35 jaar doortastende aanpak , technische en praktische ervaring in het vak van Marcel Heylen, en de juridische achtergrond van Olivier Blockhuys, leidde tot de succesvolle oprichting van Heylen & Blockhuys bvba. Ons kantoor is inmiddels een gevestigde waarde als stabiel, betrouwbaar en professioneel beheerskantoor in Antwerpen en omstreken.
In 2014 wijzigde Heylen & Blockhuys bvba haar handelsnaam in Solvio Beheer. Vandaag doen meer dan 5000 kavels van particulieren en bedrijven beroep op de diensten van Solvio Beheer. Ons team medewerkers bestaat uit opgeleide professionele boekhouders, juristen en technici met de focus gericht op mede-eigendom.