05.05.2020: Update maatregelen i.v.m. corona

Beste heer, mevrouw,

Graag geven wij een update over diverse vragen i.v.m. de coronamaatregelen.

IS SOLVIO OPERATIONEEL?

JA! Wij zijn steeds 100% operationeel gebleven, en zijn volledig uitgerust om al onze taken vanop afstand te kunnen uitvoeren. Dit geldt zowel voor onze syndicusdiensten, de verzekeringen als de technische dienst.

Ook na 11 mei (datum die voorlopig vooropgesteld wordt door de regering voor opening van zgn. B2C bedrijven) blijven wij conform de overheidsinstructies vooral via telewerken operationeel. Onze werknemers werken dus vooral van thuis uit en behandelen uw vragen en behartigen uw dossier vanop afstand.

Op kantoor werken wij enkel op afspraak, en enkel indien iets niet vanop afstand kan opgelost worden (bv. het ophalen van een badge of sleutel). We vragen u dus om een afspraak met ons te maken, zodat we zowel u als onze medewerkers conform de veiligheidsvoorschriften kunnen ontvangen. Er wordt contactloos gewerkt, handgel gebruiken is verplicht bij aankomst op kantoor, en we bedienen u van achter een nieuw geïnstalleerd plexischerm. Het is ons advies om een mondmasker te dragen wanneer u naar de afspraak komt.

HOE KAN IK JULLIE KANTOOR BEREIKEN?

Bedankt om alle communicatie nog steeds zoveel mogelijk via ons digitaal portaal ‘Syndicusonline’ (VME), per e-mail  of via het contactformulier op onze website te laten verlopen. Voor onze VME klanten (syndicus) gebruiken we dit platform intensief om zoveel mogelijk informatie te delen. Voor (enkel) erg dringende oproepen vragen wij om ons per telefoon te contacteren. Zo krijgen we je bericht vlotter bij de juiste collega. Op kantoor werken wij dus enkel op afspraak, en enkel indien iets niet vanop afstand kan opgelost worden

WORDEN SCHADEGEVALLEN BIJ DE VERZEKERING AFGEHANDELD?

JA! Onze schade -en productiedienst is volledig bemand, dus aangiftes van schades en opvolging van bestaande dossiers lopen gewoon door. Er worden stilaan ook opnieuw ‘niet – essentiële’ expertises ingepland.  De veiligheidsvoorschriften dienen dan ook gerespecteerd te worden.
U kan ook steeds nog nieuwe verzekeringsproducten met ons afsluiten op maat. Wij blijven beschikbaar voor al uw vragen.

WERKT DE TECHNISCHE DIENST EDIFIX ?

JA, alle interventies kunnen opnieuw ingepland worden, met respect voor de veiligheidsvoorschriften. Alle aanvragen worden behandeld, en de dossierbeheerder zal met u afspreken of en wanneer en hoe de afspraak kan doorgaan. U zal specifieke instructies m.b.t. de veiligheidsvoorschriften ontvangen van de technische dienst voorafgaand aan de afspraak.

WAT MET AFSPRAKEN?

Afspraken houden we nog steeds telefonisch of met een conference call.  U kan hierover meer informatie krijgen bij uw dossierbeheerder. We hebben trouwens de ervaring dat dit zeer vlot verloopt, en hiermee bespaart u bovendien de verplaatsing. Enkel wanneer het niet anders kan, plannen we een fysische afspraak in.

Indien een fysische afspraak noodzakelijk is in uw woning/appartement bv. in geval van een plaatsbezoek, moeten steeds volgende aanbevelingen opgevolgd worden:

  • Hou steeds 1,5m afstand
  • Geen afspraak in een kleine ruimte waar de 1,5m regel niet toepasbaar is
  • Zorg voor de nodige hand hygiëne en draag een mondmasker
  • Begroetingen gebeuren op afstand
  • Bij ziekte symptomen (niezen, hoest of koorts) wordt de afspraak niet uitgevoerd.

 

WANNEER BEANTWOORDEN JULLIE MIJN MAIL?

We lezen én beantwoorden ALLE e-mails of meldingen op het platform. Alleen geven we bewust voorrang aan dringende communicaties en interventies. Het kan iets langer dan gebruikelijk duren voor jouw bericht behandeld geraakt, maar antwoord krijg je zeker. We doen er intussen alles aan om hinder en wachttijden te beperken.

GAAT MIJN ALGEMENE VERGADERING (VME) WEL DOOR?

Ook al mogen bedrijven terug opstarten, er geldt momenteel nog steeds een samenscholingsverbod. Alle geplande VME-vergaderingen zijn voorlopig opgeschort minstens t.e.m. 24/05/2020. Van zodra wij de vergadering opnieuw kunnen inplannen, met respect voor de veiligheidsvoorschriften, brengen wij alle mede-eigenaars op de hoogte van de nieuwe datum.

WAT MET INTERVENTIES? KOMEN DE LEVERANCIERS NOG WEL?

De meeste dienstverleners (chauffagisten, loodgieters, elektriciens,…) zullen vanaf 4 mei (B2B) of 11 mei (B2C) hun activiteiten terug opstarten. U kan begrijpen dat de meeste leveranciers heel wat werk moeten inhalen.  Dringende en essentiële interventies krijgen daarom meestal voorrang. Een defecte verwarmingsketel, geen warm water, een ernstig lek of een geblokkeerde garagepoort zijn bijvoorbeeld dringend en essentieel. Wij doen het nodige om de leveranciers ter plaatse te krijgen.
Het is dus best mogelijk dat de impact van de regeringsmaatregelen nog steeds een invloed zal hebben op de interventietijden van leveranciers.

MOET IK MIJN VOORSCHOTTEN BLIJVEN BETALEN (VME)?

JA! Teneinde de liquiditeiten en betalingen van de leveranciers (waaronder aardgas, water, elektriciteit, poetsdienst, brandverzekering,…) binnen de VME te verzekeren, zullen wij de gebruikelijke voorschotten blijven opvragen.

ZIJN ER EXTRA VOORZORGSMAATREGELEN DIE IK KAN NEMEN IN MIJN GEBOUW?
I.h.k.v. de preventiemaatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus, kan u(w huurder) in uw gebouw het verschil maken:

  • Was uw handen regelmatig steeds grondig (40 à 60 sec) met water en zeep, ZEKER vóór u uw appartement verlaat en meteen wanneer u terug thuis bent.
  • Social distancing. Hou steeds meer dan 1,5 meter afstand
  • Beperk het aantal personen in de lift, hou afstand en sta rug naar rug. Als je in de lift geen 1,5 meter afstand kan houden, wacht je op een andere lift of neem de trap. Met je ‘kerngroep’ (personen die hetzelfde appartement bewonen) mag je wel samen in de lift staan.
  • Respecteer voorrangsregels op trappen
  • Gebruik eigen beschermingsmiddelen (mondmasker)
  • Hoest of nies in een papieren zakdoek of in de binnenkant van je elleboog. Gooi zakdoekjes weg in een afsluitbare vuilbak in je appartement .
  • Schud geen handen. Begroet elkaar met een zwaai.
  • Vermijd zelf nauw contact met zieke personen.
  • Raak je gezicht zo weinig mogelijk aan met je handen.

Alle inspanningen helpen om het welzijn van iedereen te verbeteren.  Volg de richtlijnen strikt op.

Meer informatie kan u nalezen op de website van de overheid https://www.info-coronavirus.be/nl/faqs/.

We wensen iedereen een goede gezondheid toe.

Met vriendelijke groeten,

 

 

Olivier Blockhuys

Algemeen Directeur

Solvio

Terug naar ‘Solvio nieuws’